57/190

Ezt az akromátot annak idején az Urániában lehetett kapni. Állítólag a MOM gyártotta katonai célokra.
Az Urániában árult példányok valószínűleg selejtesek lehettek, ezért kerültek oda. Én nem fedeztem fel rajtuk hibát.
Remek képe van. 12x-19x nagyítástartományban használom.
Nem nehéz beszerezni, nekem is van több belőle. Egyes példányok bevonatosak, gondolom az később került rá.

Ez volt az első a sorban, nem csoda, hogy a szívemhez nőtt.
Egyedüli hátránya, az egyenes betekintés, így inkább kézből használom mint egy binokulárt.
De már építem a zenittükrös változatát is, amit majd állványról is kényelmes lesz használni.


57/190 Az eredeti urániás árjegyzék idevágó oldala.
Nem volt túl drága a lencse, de nem lehetett mindig kapni. Akkoriban nekem sem volt.
Az építés előtt szereztem be, akkor még nem tudtam, hogy ilyen jó.
Nosztalgiatávcső építéséhez kerestem urániás objektívet.
Szerencsém volt, hogy ezt kaptam.
57/190 Az objektívfoglalat polisztirol lapokból készített gyűrűkből áll, 2mm-es csavarokkal összefogva.
57/190 A fotóállvány-rögzítéshez a talp.
Az anya 1/4 collos finom menetes (UNC).
57/190 Az okulár rögzítő rész.
PVC, polisztirol, EPO putty és egy kevéske fém.
57/190 Itt már majdnem kész.
57/190 És a végeredmény.

A fókuszírozóról

Korábban már írtam pár szót erről valamelyik fórumra.
Azt most a teljesség igénye nélkül idemásolom.

A külső cső 63mm-es PVC. Belsejében 6 db "csúszka" egymástól 50 mm távolságra.
Az ellentétes oldalon a rés a fogaskeréknek, és 4 csavar a rögzítéséhez.
A "csúszkák" anyaga polisztirol, bicikli küllő és szívószál.
A belső cső 50mm-es PVC egyik oldalán lecsiszolva. Ide van felragasztva a fogasléc, a "túlhúzás gátló" és az elfordulás elleni sínek.
Az oldalára kifordított sörösdoboz oldalfal van ragasztva a jobb csúszás és jobb kinézet miatt.
A fogaskerék és a tekerők vastagabb drótra rögzített polisztirol lapokból vannak.
A fogaskerék és a fogasléc ázványvizes kupakból készült.
A kihúzás tartománya 40mm, a fogaskerék kerülete ennél több, tehát az összeillesztésnél látható hézag nem okoz problémát.
A fogaskerék nyomja le a belső csövet a "csúszkákra". Az erőt a csavarokkal lehet állítani. A polisztirol elég rugalmas ahhoz, hogy az egyenetlenségeket kiküszöbölje.

57/190
57/190
57/190
57/190
57/190

Vissza